Verkoop je tickets zo snel mogelijk (op TicketSwap)

Een handige gids om je veranderde plannen snel geld te laten opleveren

  • Phoebe, Marketing
  • ma 24 jul 2023
  • Legacy

Vaak is het verkopen van een ticket op ons platform een last minute beslissing. Zo vlak voor aanvang van het event spreekt het voor zich dat je het kaartje zo snel mogelijk kwijt wilt. 

Hoe kan je dit het beste aanpakken?  

Deel je ticket op social media 

Als je wilt dat de hele wereld weet dat je een ticket te koop hebt staan, is dit een goed beginpunt. Begeef je naar onderstaande platformen en laat je marketingbrein een onweerstaanbare sales pitch produceren. Via sociale media kan je jouw ticket van de rest onderscheiden en daarmee de verkoopkans vergroten! 

Facebook 

Er zijn veel manieren om je ticket op Facebook te delen. Als je een goede vriend bent, geef je je crew eerste dibs: deel de link op je wall, stories of rechtstreeks via Messenger.

Je kan ook een link op de eventpagina delen; er zijn ongetwijfeld fans zonder ticket die maar al te graag last minute jouw kaartje willen overnemen. 

Twitter

Als Twitter meer jouw ding is, deel dan hier je advertentie. Zet genoeg aan het event gerelateerde hashtags in, zodat andere fans je ticket weten te vinden. Als je bijvoorbeeld een ticket verkoopt voor Ariana Grande’s Sweetener Tour, kan je #SweetenerWorldTour #arianagrandetickets #ZiggoDome gebruiken. 

Pro tip:  als je echt haast hebt, kan je ook het officiële fan of TicketSwap Twitter-account vragen om je advertentie te retweeten. Het is het proberen waard! 

SnapChat Stories

Hier zijn we zelf heel enthousiast over! Het is nu mogelijk om je ticket rechtstreeks naar je SnapChat-stories te delen. Laat je creativiteit de volle loop - we hebben zelfs onze eigen TicketSwap-gifs die je in de strijd kan gooien om in je in de kijker te spelen. Laat je vrienden weten dat het ticket te koop staat; als ze omhoog swipen worden rechtstreeks naar de TicketSwap-app gebracht. 

Instagram Stories

Net als met SnapChat Stories, is het mogelijk om je advertentie rechtstreeks naar je Instagram Stories te delen - leef je weer uit met gifs, stickers en vergroot je zichtbaarheid door de hashtags van het event te gebruiken. Als je de Swipe Up feature nog niet kan gebruiken, vraag potentiële kopers dan om in je DM’s te sliden zodat je de ticketlink kan toesturen. 

Stuur een broadcast-bericht op WhatsApp 

Als je een van de uitzonderingen bent die zich afzijdig houdt van social media (geloof ons, dat is waarschijnlijk iets positiefs), dan kan je altijd nog via WhatsApp je squad aanspreken over een ticket dat te koop staat. 

Door de broadcast list feature kan je tegelijkertijd hetzelfde bericht naar meerdere contacten sturen. “Yo, ik heb een ticket voor Seth Troxler vanavond en ik kan er niet bij zijn! Iemand interesse?” Nadat je een broadcast-lijst hebt aangemaakt en opgeslagen,kan je telkens zulke berichten naar dezelfde mensen sturen. Niet verkeerd, toch? 

Timing is alles 

In het artikel TicketSwap tips & tricks  hebben we het beste tijdstip om je tickets te verkopen al genoemd, maar het is het herhalen zeker waard. Tussen 5 en 10 uur ‘s avonds een ware goudmijn; na kantooruren worden de meeste plannen gemaakt of veranderd. Je zou misschien denken dat je het beste het platform kan bezoeken op rustige momenten, maar niets is minder waar: hoe drukker hoe beter! 

Verlaag de prijs 

Er is een oud gezegde dat luidt: “iets is altijd beter dan niets.” En dat gaat bij de verkoop van tickets zeker op. Als de aanvangstijd erg dichtbij komt en niemand hapt, verlaag dan de prijs om kopers die op zoek zijn naar een koopje te verleiden. Denk er maar eens over na, je doet jezelf geen tekort; weglopen met 25 euro voor een ticket dat oorspronkelijk 40 euro heeft gekost is een stuk beter dan met lege handen komen te staan.


Meer dan 6000 partners

Word een partner
Defqon LogoEventix LogoSziget LogoAncienne Belgique LogoDGTL LogoCercle LogoDefqon LogoEventix LogoSziget LogoAncienne Belgique LogoDGTL LogoCercle Logo